Intakeprocedure

U wordt verzocht om bij uw eerste afspraak een verwijsbrief van de huisarts, uw verzekeringspas en een legitimatiebewijs (ID-kaart, paspoort of rijbewijs) mee te nemen. Zonder deze gegevens is het niet mogelijk om een behandeling vergoed te krijgen door de verzekering.

De intake neemt tussen de 1-2 gesprekken in beslag. Tijdens de intakefase bespreken we samen uw klachten, hulpvraag en doelen bespreken. Op basis daarvan stel ik, in overleg met u, een behandelplan op en wordt een diagnose gesteld (als u daaraan voldoet). Ook vullen we samen de HONOS+ in om het Zorgvraag Type te bepalen. De typering helpt mij om de zorg op een passende manier af te stemmen op uw persoonlijke situatie en om te voldoen aan de landelijke kwaliteitsrichtlijnen. De uitkomst van deze typering heeft geen invloed op de behandeling of vergoeding, maar helpt landelijk om de ggz-zorg beter af te stemmen op de zorgvraag van cliënten. Ik werk volgens het zorgprestatiemodel en de richtlijnen van het GGZ Standaarden (https://akwaggz.nl/ ). Meer informatie over het zorgprestatiemodel kunt u vinden via deze link: Patientfolder-zorgprestatiemodel-incl-illustraties-digitale-versie.pdf

Als u akkoord bent, tekenen we de algemene voorwaarden en maken we vervolgafspraken zodat de behandeling kan starten. Het kan ook voorkomen dat tijdens het intakeproces blijkt dat uw klachten toch beter elders behandeld kunnen worden, in dat geval zal er een advies en/of doorverwijzing plaatsvinden. Indien u hiermee akkoord bent zal uw verwijzer gedurende start, na een jaar en bij afsluiting van het behandeltraject geïnformeerd worden.